Stopień napięcia taśmy bieżni jest jednym z istotniejszych parametrów wpływających na komfort biegacza. Może mieć on jednak również wpływ na zmianę wartości naprężeń powstających w taśmie bieżni, co może powodować jej szybsze zużycie. W tym projekcie zbadany zostanie więc wpływ siły napinającej bieżnie na naprężenia powstające w taśmie w miejscu uderzenia stopy.
Pierwsze resory piórowe zostały opatentowane na początku XIX wieku. Początkowo znalazły zastosowanie wozach konnych. Klasyczne zawieszenie piórowe składa się z tylnego mostu, resorów piórowych, obejm mocujących i podstawek resorów. Resory piórowe montuje się do nadwozia za pomocą tulei, a następnie do tylnego mostu za pomocą obejm i podstawek. Resory piórowe wykonane są z płaskowników stalowych, tak zwanych piór. Stal użyta do produkcji tych płaskowników zwana jest stalą sprężynową, ze względu na jej właściwości resorujące.
Przedmiotem analizy jest uderzenie strzały w średniowieczną kolczugę skonstruowaną z naprzemiennych
wierszy zamkniętych i otwartych kółek z żelaza. Istnieją różne rodzaje kolczug, które dają więcej lub mniej ochrony przed ciosami kosztem większej złożoności wykonania i ilości materiałów. Analizowany jest konkretnie najbardziej popularny w czasach bitwy pod Grunwaldem. Istnieją również różne rodzaje strzał - szerokie i tzw "bodkiny", w miarę popularyzacji ciężkich zbroi strzały szerokie wyszły z użytku, a bodkiny stały się bardziej popularne. Stało się to między innymi przez efektywność kolczugi w zatrzymywaniu strzał szerokich.
Celem projektu było zasymulowanie zjawisk zachodzących w ciężkiej karcie graficznej zamocowanej w porcie PCI Express w programie Abaqus. Części modelu zostały zaprojektowane zgodnie z specyfikacją elektromechaniczną standardu PCI Express. Dodatkowo, przygotowany został model plastikowego zaczepu, który dodawany jest w konstruckji płyt głównych aby utrzymywać ciężkie karty graficzne w stabilnej konfiguracji.
Przedmiotem analizy jest wytrzymałość klasy betonu użytej w konstrukcji mostu wantowego. Jako przykład wzięto Most Świętokrzyski w Warszawie. Jest to most wantowy (podwieszany) o długości 479 metrów, rozpięty na 7 przęsłach. Najdłuższe przęsło, podtrzymywane przez 24 liny i rozpięte nad Wisłą, ma długość 180 metrów. Beton obecnie jest dominującym materiałem budowlanym w konstrukcjach mających za zadanie przenosić duże obciążenia. Sam beton cechuje się jednak małą wytrzymałością na rozciąganie, około dziesięciokrotnie mniejszą, w porównaniu do zdolności przenoszenia obciążeń ściskających. Z tego powodu, stosowane są konstrukcje żelbetowe. W takich konstrukcjach, połączenie betonu i stali zwiększa wytrzymałość budulca.
Przedmiotem analizy tego projektu są szyny kolejowe i ich zachowanie jako części toru kolejowego pod wpływem dużych zmian temperatury. Szyna kolejowa wykonana ze stali kładziona w temperaturze około 20°C latem może nagrzewać się do, według różnych źródeł, 70 °C lub 50 °Cs. Wskutek tego stal może rozszerzyć się o około 1 cm na 20 m długości. Nie jest to duży problem, kiedy stosuje się dylatacje między szynami, jednakże dzisiaj głównie używa się torów bezstykowych. W takim wypadku w szynie, która nie może się wydłużyć, pojawiają się duże naprężenia w kierunku podłużnym. Mogą one skutkować zjawiskiem wyboczenia, gdzie część toru kolejowego porusza się w kierunku poprzecznym, pozwalając na wydłużenie się szyny i wyładowanie naprężeń.
W introligatorstwie na wielu etapach oprawiania książki używane są różne prasy do książek. W profesjonalnych pracowniach używane jest kilka ich rodzajów, w szczególności prasa do złoceń, prasa introligatorska i prasa wykończeniowa. Te dwie ostatnie w warunkach domowych zastąpić może ręcznie wykonaną prasa składająca się z dwóch desek połączonych śrubami. W społeczności introligatorskiej panuje pogląd, że takiego typu prasa daje nierównomierny nacisk na silnie zaciśniętą książkę, co wynika z drewnianej konstrukcji (profesjonalne prasy introligatorskie tradycyjnie wykonane są z żeliwa). Celem tego projektu jest zbadanie poprawności tego poglądu.